آشنایی با دستگاه جوشکاری چدن

چدن یکی از انواع فلزاتی می باشد که در صنعت روز کاربرد بسیار دارد. چدن معمولا به شکل ریخته‌گری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخاطر اینکه چدن بسیار شکننده است و نمی‌توان آن را نورد‌ ‌یا آهنگری کرد.ما در این مجموعه سعی بر آن داشته ایم که بتوانیم طیف وسیعی از محصولات مرتبط با جوشکاری چدن را برای شما گردآوری نماییم.دستگاه جوشکاری چدن ارزان قیمت در این سایت قابل تهیه می باشد.

بطور کلی چهار نوع چدن وجود دارد.

  • چدن خاکستری
  • چدن سفید
  • چدن چکشخوار
  • چدن با گرافیت کروی

جوش پذیری چدن‌ها‌

چدن‌ ها حاوی قابلیت کم و محدود تری در جوش پذیری هستند. در مقایسه با فو‌لاد کربنی،در میان چهار نوع چدن که نام بردیم، چدن با گرافیت کروی از بهترین جوش پذیری برخوردار است . سپس چدن چکش خوار قرار گرفته است. جوشکاری چدن خاکستری به مهارت و توجه ویژه احتیاج دارد. چدن سفید را با سختی بسیار زیاد می‌توان جوشکاری کرد. بنابراین،دامنه جوشکاری چدن‌ها بسیار محدود است.

ضرورت‌های در طی عملیات جوشکاری چدن‌‌‌ چیست؟

  • ‌از بین بردن برخی از عیوب ریخته‌گری که در هنگام تراشکاری قطعات چدنی دیده می‌شوند همانند ترک‌های موضعی، حفره‌ای گازی، حفره‌های ناشی از ریزش ماسه و یا حبس سرباره و … .
  • تعمیر کردن قطعات چدنی که درحین کار شکسته شده‌اند و از جهت اقتصادی ‌یا دسترسی نداشتتن به تکنولوژی ساخت آنها بهتر است بوسیل جوشکاری تعمیر شوند.
  • اتصال دو یا تعدادی قطعه که ریختن انها به صورت تکی  مشکلاتی بهمراه داشته و یا از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیست.

تکنیک‌های جوشکاری قطعات چدنی با قوس الکتریکی‌

جوش سرد

در روش جوش سرد، برای پیشگیری از بوجود امدن منطقه ترد و شکننده در نزدیکی جوش تلاش می‌کنند تا مانع از بالا رفتن درجه حرارت قطعه شوند و از الکترودهای کوچک استفاده می‌کنند.‌ ‌

‌جوش گرم ‌

در جوشکاری گرم با پیش‌گرم کردن قطعه تا ۲۱۱ درجه سانتیگراد یا بیشتر‌ و کنترل کردن سرعت سرد شدن بعد از عملیات جوشکاری، از به وجود آمدن فازهای ترد و تنش‌های زیاد در جوش و اطراف آن جلوگیری می‌شود.

همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه جوشکاری چدن به این سایت مراجعه کنید و ما وسیله ی مورد نیاز شما را با قیمت مناسب و به راحتی در اختیارتان قرار میدهیم.

خرید دستگاه جوشکاری چدن ارزان خارجی

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.