تفاوت جوشکاری تیگ و میگ

تفاوت جوشکاری و جرقه زن جوشکاری تیگ و میگ شاید برای خیلی ها سوال باشد.در این مقاله سعی شده پاسخی کامل و کارامد به این موضوع داده شود.هر کدام از این دو نوع دستگاه دارای وبژگی های خاص خود می باشند.شما عزیزان می توانید از طریق این مجموعه نسبت به خرید این مجصولات اقدام نمایید.هر یک از این محصولات دراری تنوع و ساخت متفاوتی هستند.برندهای درجه یک چینی و ایرانی با کارایی بالا موجود می باشد.

تفاوت میان جوشکاری TIG و MIG

یکی از مدل های جوشکاری است که توسط یک گاز محافظ(CO2) انجام می شود . در این نوع جوشکاری از یک تورچ ، دستگاه جوشکاری، کپسول و سیمCO2 استفاده می گردد . این جوشکاری به دلیل راحت تر بودن در نوع خود نسبت به جوشکاری TIG (آرگون) بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت اصلی بین جوشکاری MIG و TIG این است که از جوش MIG  به عنوان جوشکاری و دستکش جوشکاری مداوم استفاده می شود ولی از TIG  معمولا برای جوش های نقطه ای ، خاص و در جاهایی که جوش بسیار تمیز مورد نیاز می باشد،استفاده می گردد.هر نوع دستگاه دو از قوس الکتریکی برای ساخت جوش استفاده می کنند.

جوشکاری MIG یک فرایند بسیار ساده و آسان است و قابل مقایسه با یادگیری نحوه جوش TIG نیست. نام های فنی این گازها عبارتند از گاز بی اثر فلزی (MIG) و گاز بی اثر گاز تنگستن (TIG)می باشد.

تفاوت اساسی بین جوشکاری تیگ و میگ

  1. سرعت در جوشکاری میگ بسیار سریع تر از جوشکاری و لباس جوشکاری تیگ است.
  2. در تیگ استفاده از سیم جوش و ماسک جوشکاری ضرورتی ندارد اما در میگ الزامی می باشد.
  3. در جوش تیگ،سیم جوش به صورت دستی تعبیه می شود. اما در میگ سیم جوش به سرعت و مداوم توسط دستگاه تامین می شود.
  4. در جوش تیگ نیاز به جریان الکتریکی DC و AC می باشد اما جریان الکتریکی DC با قطب معکوس در جوش تیگ استفاده می شود.
  5. سیم جوش در جوش کاری میگ به جای الکترود استفاده می شود .در روش جوش تیگ، تنگستن به عنوان الکترود مصرف نشدنی مورد استفاده قرار می گیرد.
  6. برای جوش صفحات نرم و ظریف و انواع فلزات در ضخامت های مختلف میتوان از روش تیگ استفاده نمود اما جوش میگ تنها مناسب فولاد معمولی، استیل و آلومینیوم در ضخامتهای متفاوت است.

ارزان ترین فروشنده دستگاه های جوشکاری

شما عزیزان می توانی به سهولت از طریق این سایت معتبر نسبت به خرید خود اقدام نمایید.کارشناسان ما ۲۴ ساعته آماده مشاوره و ارائه اطلاعات کاربردی راجع به محصول مورد نظر شما می باشند.به همین منظور از طریق شماره های درج شده در سایت،نسبت به برقراری ارتباط و تکمیل خرید خود اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.