تولید کننده سیم جوش حرارتی در ایران

سیم جوش حرارتی یکی از ابزار های پر اهمیت و اولیه و کاربردی صنعتی محسوب می گردد. سیم جوش ها در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، و باید توجه داشت که سیم جوش های پایه نیکل و پایه کبالت به دلیل حساسیت بالایی که در تولید این نوع الکترود ها وجود دارد ،به صورت عمده در ایران تولید نمی شوند. قیمت سیم جوش حرارتی در بازار شیراز و دیگر شهر ها بسته به نوع و کاربرد آن ها با یک دیگر تفاوت دارد. برای اطلاع از نوسان های قیمت این محصول نیز می توان به سایت ها و کانال های مرتبط با آن مراجعه کرد و اطلاعات موردنیاز خود را کسب کرد.

 مزایای استفاده از سیم جوش حرارتی  در هنگام جوشکاری:

  • سیم جوش حرارتی این توانایی را دارد که : در هنگام جوشکاری در ریشه جوش نفوذ پیدا می کنند و تمامی اتصالات را به صورت عمقی انجام می دهند.
  • استفاده از نوع باکیفیت و مرغوب سیم جوشها باعث بروز کمترین معایب در هنگام جوشکاری می گردد، و در نهایت کاری استاندارد و بدون نقص به تولیدکننده ارائه می دهند.
  • جوشکاری که توسط سیم جوش خارجی اصل صورت می پذیرد دارای سرعت بسیار بالایی بوده و در کمترین زمان ممکن می توان اتصالات بسیار زیادی را توسط آن انجام داد و به بهترین نتایج دست یافت.

انواع مختلف سیم جوش حرارتی

در این دوره بازار سیم جوش حرارتی بسیار گسترده و وسیع گردیده است ،و به همین دلیل مطابق با نیاز خریدار ها این محصول در انواع مختلفی می تواند تولید شود. بعضی از غیر فلز ها مس و نیکل و برخی از فلز ها را با کمی دقت می توانیم به راحتی جوش دهیم. در واقع الکترود های پایه نیکل و پایه کبالت و الکترود های چدنی جزو مرغوب ترین سیم جوش ها حساب می شوند، به همین دلیل از این سیم جوش ها در صنعت راه آهن و ساخت ریل ها و هم چنین ساخت واگن ها، در صنعت سیمان و ساختمان، صنعت ساخت توربین، تولید مبدل های ویژه حرارتی استفاده می شود.

باید توجه داشت که کاربرد سیم جوش ها می تواند متفاوت باشد و از سیم جوش ها می توان به عنوان فیلر یا ماده پر کننده در صنعت نیز استفاده شود. هم چنین از انواع سیم جوش های پر کننده به FCAW، SAW، GMAW نیز می توان اشاره کرد. این سیم جوش ها به دلیل شباهت زیادی که با فلز های پایه دارند بیشتر در یکی از دو گروه سیم های توپر و سیم های توپودری قرار می گیرند و از آن ها در جوش دادن انواع فلز های آهنی و غیر آهنی استفاده می شود.

سیم جوش حرارتی چند منظوره از یک مکانیسم تغذیه ای متفاوت نسبت به دیگر روشهای جوشکاری پیروی می کند؛ به این شکل که به کمک یک وسیله که به آن تزریق کننده خودکار گفته می شود به درون یک حوضچه مذاب هدایت می گردد؛ البته این شیوه از جوشکاری نیاز به مهارت و تجربه فراوانی دارد و یک جوشکار حرفه ای با استفاده از سیم جوش می تواند پروژ خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.