خرید دستگاه جوش اینورتر آرگون خوب

تا به حال شده یه محصولی رو بخری بعدش به خودت بگی کاش زمان به عقب برگرده.که بشه این محصول رو نخرم؟من تو این مقاله میخام یه سری پیشنهادات منحصر به فرد و خوب بهتون بدم. که قبل از خرید یک دستگاه جوش اینورتر آرگون کلی به دردتون بخوره..

دستگاه جوش اینورتر آرگون:

جوشکاری تیگ (Tungsten Inert Gas) یا همان جوشکاری قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ، یکی از مهمترین روشهای جوشکاری در صنایع مختلف کوچک و بزرگ پتروشیمی، نظامی، دریایی، هوایی، نیروگاه‌های برق و … می‌باشد. در ایران بیشتر با نام اختصاری و متداول جوش آرگون شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری بیشتر به خاطر استفاده از گاز آرگون در این فرایند جوشکاری است.

خرید دستگاه جوش اینورتر آرگون خوب می تواند پارامترهای مختلفی را به همراه داشته باشد.این موارد هرکدام از اهمیت جداگانه ای برخوردار می باشند.این موارد می توانند در انتخاب یک محصول کارامد موثر واقع شوند.در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را در خرید دستگاه جوش آرگون خوب یاری نماییم.

در زیر به موارد تاثیرگذار در انتخاب یک دستگاه جوشکاری آرگون خوب می پردازیم :

    1. اگر دستگاه دارای قابلیت کار کردن با هر دو جریان dc و ac باشد این یک امتیاز ویژه برای آن دستگاه محصوب می شود.
    2. دستگاه می بایست دارای تنظیمات جهت تنظیم آمپر خروجی باشد تا کاربر به راحتی بتواند از این مزیت استفاده نماید.
    3. وزن دستگاه نیز بایستی با توجه به مصارف مختلف استفاده از دستگاه انتخاب شود.این عامل در برای مصارف خانگی سبک و مصارف صنعتی سنگین تر می باشد.
    4. فلز پایه ای که می خواهد جوشکاری شود نیر مهم می باشد.هر دستگاه به طور جداگانه در کاتالوگ خود به نوع فلز پایه اشاره می کند.موارد استفاده دستگاه جوش اینورتر آرگون بیشتر برای فلزات حساس و آلومینیوم می باشد.که این فلزات نقطه ذوب پایینی دارند. بنابراین جوشکاری آنها مستلزم دقت بالا می باشد.

    5. دارا بودن سیستم high frequency دیگر قابلیت کلیدی در خرید دستگاه جوش اینورتر آرگون خوب می باشد.high frequency یا همان فرکانس بالا برای شروع قوس مهم می باشد.
    6. همانطور که می دانید جوشکاری آرگون (tig) جوشکاری قوس الکتریکی در حضور الکترود تنگستن می باشد.این الکترود در هنگام جوشکاری بر خلاف دیگر الکترودها مصرف نمی شود.بدین ترتیب که این الکترود میاد و در حین جوشکاری گاز خنثی موجود در هوا را از جوشکاری خارج کرده و مانع اکسیده شدن الکترود می شود.یعنی حضور الکترود فقط برای ایجاد قوس می باشد و لاغیر.پس در هنگام خرید به این نکته توجه شود که نوع الکترود تنگستن مجاز برای مصرف در کاتالوگ دستگاه قید شده باشد.
    7. در این نوع از جوشکاری از سیم جوش (filler metal) استفاده می شود.سیم جوش به عنوان فلز پرکننده مورد استفاده واقع می شود که شبیه جوشکاری اشعه اکسی استیلن(mig/mag) در جوش تغذیه می شود.
    8. شاید براتون سوال پیش بیاد که اسم این دستگاه،دستگاه جوش اینورتر آرگون است،پس نقش آرگون این وسط کجاس؟
      آرگون به عنوان گاز محافظ وارد این چرخه می شود. ترکیب آرگون با گاز هلیم اثربخش تر می باشد.چون هلیم باعث افزایش توان قوس می شود.به همین دلیل سرعت جوشکاری بالا می رود.همچنین باعث خروج بهتر گازها از محیط جوش می شود.
    9. خرید دستگاه جوش اینورتر آرگون خوب باید ببینید برای استفاده در چه نوع فلزاتی می باشد.
      کاربرد این نوع جوش بیشتر در جوشکاری موارد زیر می باشد :
      ۱٫فلزات رنگدار همانند آلومینیوم،نیکل،مس و برنج
      ۲٫جوشکاری پاس ریشه در لوله ها و مخازن
      ۳٫ورق های باضخامت نازک (۱mm)
    10. در آخر قیمت محصول می باشد.به نوعی غول مرحله آخر می باشد.این دیگه بستگی به نحوه استفاده و نوع کار شما داره.این محصول انواع مختلفی داره.که برحسب کارایی و برند شرکت،قیمت ها رو هم متفاوت میکند.محصولات داخلی در این زمینه بسیار خوب هستند و توصیه میشود
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.