دستگاه جوش فورجینگ ارزان

دستگاه جوش فورجینگ به دلیل کارایی های بالایی که دارد،بسیار مورد توجه فعالان ساختمانی قرار دارد.روش اتصال ساده و سرعت بالا این روش را بسیار مورد توجه قرار داده است.

مزایای دستگاه جوش فورجینگ 

روش فورجینگ یا سر به سر کردن میلگردها،باعث حذف اورلب یا همپوشانی میلگردها می شود.
مزیت اصلی این روش صرفه جویی در مصرف میلگرد است.طبق آمارها با این روش تا ۳۰ درصد در مصرف میلگرد صرفه جویی می شود.
مزیت دیگر این روش حذف ضایعات میلگرد و بالا بردن استحکام ساختمان در مقابل بارهای ناشی از زلزله می باشد.دلیل این استحکام،اتصال قوی در محل اتصال میلگردها است.به کمک شعله ناشی از سوختن گاز اکسیژن و استیلن،دو سر میلگرد سرخ شده و خمیری مانند می شود.این دو سر سرخ شده با فشار بهم متصل و فورج میشوند.نکته اصلی در واقع مقاومت بالا(تا ۲۵ درصد) در محل اتصال نسبت به دیگر نقاط میلگرد می باشد.در حقیقت می توان گفت میلگرد هیچگاه از محل فورج دچار گسیختگی نمی شود. 

انواع اتصال میلگرد

  1. روی هم (overlap) 
  1. مکانیکی (coupler) 
  1. فورجینگ با گاز اکسی استیلن 

روش اول بیشتر برای میلگردهای سایز کوچک می باشد.عدم استحکام مناسب و پیچیدگی ارایش میلگردها و افزایش هزینه و افزایش تناژ آرماتور،از معایب این روش است.
روش دوم نیز به دلیل افزایش هزینه ها و غیرقابل اجرا بودن در برخی مقاطع و زمانبر بودن خیلی مورد توجه قرار نمیگیرد.
اما روش سوم به دلیل اقتصادی بودن و سریع بودن و نیز کسب استحکام بالا بسیار مورد توجه واقع شده است. 

روش کار دستگاه جوش فورجینگ 

جز روش های ذوبی کامل به حساب نمی آید.عمل اتصال بدون ذوب کردن فلز پایه انجام می شود.سرعت بالای این روش باعث شده تا در راهسازی و مترو و سدسازی و ابنیه بسیار مورد توجه قرار گیرد.دو سر فلز در دمایی پایین تر از نقطه ذوب فلز توسط فشار بهم متصل می شوند.دو مخزن گاز اکسیژن و استیلن توسط فشار سنج های موجود فشار لازم هر گاز را تامین می کنند.از طریق شلنگ های جداگانه ای گاز را به مشعل می رسانند.این گازها درون مشعل باهم ترکیب شده و از مشعل خارج میشوند.با ایجاد شعله مناسب عملیات ذوب به انجام می رسد.شعله مفتول و محل اتصال را ذوب کرده و پس از سرد شدن،یک اتصال قوی شکل می گیرد. 

اجزای دستگاه فورجینگ 

اره : دو سر میلگردی که قرار است بهم جوش شوند،بایستی صاف و صیغلی باشد.این کار جهت عملیات فورجینگ ضروری است. 

گیره نگهدارنده میلگرد : از دو فک ثابت و متحرک تشکیل شده اند.دو سر میلگردها بر روی آنها بسته می شوند و به فک متحرک آن سیلندر فشار وصل می شود.
از این طریق فشار لازم جهت فورج میلگردها اعمال می گردد. 

سیلندر هیدرولیک : از یک پیستون و فنر تشکیل شده است.دارای ۳ زائده است که روی فک متحرک گیره قرار میگیرد.این سیلندر از طریق یک فشار قوی حاوی روغن به یونیت متصل می شود. 

یونیت هیدرولیک : شامل محفظه روغن،پمپ هیدرولیک دو طبقه،شیر کنترل جریان و کنترل فشار تشکیل شده است.وظیفه آن ایجاد نیرو جهت شارژ جک هیدرولیک است. 

مشعل : وظیفه تنظیم و پخش گازها به کمک شیرهای تنظیم را دارد. 

نازل : مخلوط گازهای اکسیژن و استیلن را مشتعل می سازد.به صورت شعله به نقاط اتصال میلگرد می وزد. 

کپسول های گاز اکسیژن و استیلن و مانومترها : حرارت مورد نیاز جهت فرایند فورجینگ را تامین میکنند.بر روی هر کپسول نیز مانومتر که دارای دو درجه است،نصب میشود. 

نحوه اتصال اجزای دستگاه به یکدیگر به ترتیب 

  1. پمپ هیدرولیک 
  1. سیلندر هیدرولیک 
  1. گیره نگهدارنده 
  1. مانومتر اکسیژن 
  1. مانومتر استیلن 
  1. شلنگ انتقال گاز 
  1. مشعل 

در بحث خرید دستگاه جوش فورجینگ این عوامل در یک خرید موفق می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.با توجه به کارایی های مهم این دستگاه می توان گفت نیازه بسیاری از صنایع را در برگرفته است.
کارشناسان ما می توانند جهت یک خرید خوب و مطمئن در این امر شما عزیزان را یاری نمایند. 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.