سیم جوش هواگاز

سیم جوش هواگاز یکی از انواع روش های جوشکاری می باشد.جوشکاری و برشکاری هواگاز با استیلن (جوشکاری اکسی استیلن) و برش اکسیژن ، عملیاتی است که به ترتیب از گازهای استیلن(یا پروپان) و اکسیژن برای جوش و برش فلزات استفاده می کند.مهندسان فرانسوی ادموم و چارلز پیکارد، اولین کسانی بودند که در سال ۱۹۰۳ برای جوش اکسیژن خالص به جای هوا، به علت افزایش دمای شعله استفاده کردند تا ذوب محلول مواد قطعه کار (مثلا فولاد) در یک مکان، میسر گردد.

روش کار جوش هواگاز

جوشکاری با گاز فرآیندی می باشد که به وسیله یک مشعل جوشکاری، سوخت گاز و اکسیژن را برای جوشکاری قطعات به کار می‌برد. مشعل،یک گاز سوختنی را با نسبت مناسب با اکسیژن ترکیب می دهد و عملیات احتراق را در دمای مناسبی انجام می‌دهد. شعله داغ لبه‌های قطعات جوشکاری را ذوب می‌کند تا پس از انجماد تشکیل اتصال مناسب جوش بدهند.
برای بالا بردن دمای شعله، به جای هوا از اکسیژن خالص استفاده می گردد تا در محیط اتاق،امکان ذوب موضعی قطعه کار مثل فولاد را فراهم گرداند. شعله رایج پروپان/هوا در دمای حدود ۲۰۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌سوزد. در حالی که شعله پروپان/اکسیژن در دمای حدود ۲۵۰۰ درجه سانتی‌گراد و شعله استیلن/اکسیژن در حدود ۳۵۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌سوزد. این جوش بسیار محکم و انعطاف پذیر می باشد.

تجهیزات جوش گازی

  1. سیلندر گاز سوخت همراه با رگولاتور فشار
  2. سیلندر اکسیژن همراه با رگولاتور فشار
  3.  مشعل جوشکاری(welding torch)
  4. شلنگ آبی رنگ اکسیژن
  5. شلنگ قرمز رنگ سوخت گاز
  6. چرخ دستی بمنظور جابه‌جایی سیلندرهای گاز

پر استفاده ترین روش های جوش گازی

جوش‌کاری اکسی‌استیلن (oxyacetylen welding) یا OAW
جوش‌کاری اکسی‌هیدروژن (oxyhydrogen welding) یا OHW
جوش‌کاری گاز پر‌فشار (pressure gas welding) یا PGW

بهترین تولیدکننده سیم جوش هواگاز

سیم جوش از ابزار های کاربردی در صنعت است . در اکثر صنایع می توان از آن بهره برد. سیم جوش تولید داخل همواره از کیفیت بالایی برخوردار بودهاست. این موضوع باعث شده تا شرکت های تولید کننده بسیار زیادی اقدام به ساخت این کالا ها بکنند.بهترین نمایندگی سیم جوش هواگاز در کشور در تلاش است که تمامی این کالا ها را با کیفیت و قیمت عالی و مناسب، به خریداران خود با ضمانت عرضه کند. این مجموعه در برخی از ایام سال، انواع مختلفی از این کالا ها را با تخفیف های ویژه در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

در دهه های اخیر، به دلیل شیوه های متفاوت جوشکاری قوس، خواص مکانیکی جوش های مکانیکی و کاربردهای سریع تر، تقریبا این شیوه کمتر از گذشته مورد استفاده .اقع می شود. جوشکاری گاز هنوز هم برای آثار هنری دستی ، مبتدی جوش فلز به فلز و در مغازه ها ، مصارف خانگی و همچنین در شرایطی که دسترسی به برق مشکل باشد،استفاده می گردد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.