شرکت سیم جوش قلیایی باکیفیت خارجی

سیم جوش قلیایی یا همان الکترود قلیایی نوعی سیم جوش پرکاربرد در جوشکاری است. این نوع الکترود در اکثر حالت‌های جوشکاری از جمله جوشکاری با قوس الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رطوبت پایین، سرباره چسبناک، چقرمگی بالا در دماهای پایین و سطح هیدروژن پایین از جمله ویژگی‌های سیم جوش قلیایی با کیفیت هستند. تعداد زیادی کارخانه سیم جوش در ایران وجود دارد؛ اما تعداد معدودی از آن‌ها تولیدی سیم جوش با کیفیت خارجی به حساب می‌آیند.

شرکت سیم جوش قلیایی باکیفیت خارجی

معرفی مارک های سیم جوش قلیایی خارجی

معرفی مارک های سیم جوش قلیایی خارجی از معتبرترین مارک‌های تولیدی سیم جوش قلیایی خارجی که در بازار ایران موجود هستند می‌توان به اورلیکن، فرشتیک، ستیو و هیوندای اشاره کرد که به ترتیب به کشورهای فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن تعلق دارند. اینکه از محصول کدام کارخانه سیم جوش استفاده می‌کنید، به موارد مختلفی همچون جنس فلز مبنا، حالت جوشکاری، سطح حساسیت جوش، مقدار نفوذ جوش، هزینه پروژه و مهارت جوشکار بستگی دارد. سیم جوش‌ها از لحاظ پوشش فلاکس علاوه بر قلیایی به رتیلی، سلولزی و رتیلی با پودر آهن نیز تقسیم می‌شوند که هریک مزایایی دارند و همان‌طور که گفته شد بسته به نوع جوشکاری شما قابل استفاده هستند. سیم جوش قلیایی اغلب برای کاربردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قرار است تحت تست تصویربرداری با اشعه موسوم به RT یا تست اولتراسونیک (UT) قرار گیرند. بنابراین، در مواردی همچون مخازن تخت فشار و مبدل‌های حرارتی از سیم جوش قلیایی استفاده می‌شود. معمولا در مواردی که حساسیت کار بسیار بالا باشد از سیم جوش قلیایی خارجی استفاده می‌شود.

کارخانه تولیدی سیم جوش قلیایی

کارخانه تولیدی سیم جوش قلیایی سیم جوش یکی از اساسی ترین نیازها در صنعت به شمار می‌رود. از این رو راه اندازی اولین کارخانه سیم جوش در ایران در سال ۱۳۳۸ افتتاح شد و تا به امروز مهندسین ایرانی به دستاوردهای خوبی در این زمینه رسیده‌اند؛ به طوری که می‌توان مدعی شد بسیاری از الکترودهای تولید شده در داخل کشور با نمونه‌های خارجی تفاوت چندانی ندارند. در کارخانه تولیدی سیم جوش قلیایی مفتول فلزی در پوششی از نیکل و منیزیوم قرار می‌گیرد تا هنگام جوشکاری فلز آب شود و مواد معدنی مذکور محیط را در برابر مداخله‌ی اکسیژن حفاظت می‌کنند. سیم جوش قلیایی به دلیل خواص مکانیکی بالا برای جوشکاری تجهیزات خاص استفاده می‌شود. به همین جهت در کارخانه تولید سیم جوش قلیایی حداکثر دقت در تولید صورت می‌گیرد. البته این نوع الکترود ضعف هایی نیز دارد که از آن جمله می‌توان به حساس بودن به رطوبت اشاره کرد. به همین جهت برخی شرکت‌ها با هدف مقاوم سازی الکترودهای قلیایی در برابر رطوبت، در ساخت این نوع سیم جوش از فناوری نانو برای ایجاد پوشش ضد رطوبت بهره گرفته‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.