قیمت سیم جوش قلیایی

سیم جوش قلیایی یکی از انواع کاربردی از الکترودهای مورد استفاده ،در فرایند جوشکاری با قوس الکتریکی بر روی الکترود دستی است. این پوشش شامل ترکیباتی مانند فلورید کلسیم، کربنات منیزیم و کربنات کلسیم می باشد. الکترودهای قلیایی دارای مزیت هایی نسبت به دیگر الکترودها می باشند؛ که از جمله آن ظاهر مناسب، کیفیت مطلوب و خواص مکانیکی خوب را می توان نام برد.

کاربرد روکش سیم جوش چیست؟

  • کاربرد الکتریکی: در این قسمت سیم جوش ها نقش ایجاد ثبات و پایداری در قوس را دارند. علاوه بر این هدایت الکتریسیته در قوس از دیگر نقش های الکتریکی در الکترود های جوشکاری می باشد.
  • کاربرد فیزیکی: الکترود ها علاوه بر نقش های الکتریکی دارای نقش فیزیکی نیز می باشند. انجام عملیاتی نظیر میزان ویسکوزیته ی روپوش، کشش سطحی در روپوش، برقراری ضخامت کافی سرباره و سرعت انجماد بالای سرباره بخشی از کاربرد فیزیکی الکترود هاست. این اهداف در جوشکاری و استفاده از الکترود بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.
  • کاربرد متالوژیکی: و همچنین نقش متالوژیکی نیز از نقش روکش الکترود ها به حساب می آید.اولین قسمت در کاربرد متالوژیکی حفاظت از قوس و مذاب می باشد. از طرفی آلیاژ سازی، افزایش راندمان و نرخ رسوب، اکسیژن زدایی و مواردی نظیر کاهش سرعت سرد شدن در قسمت نقش متالوژکی یک روکش الکترود جای می گیرد.

توضیحاتی درباره سیم جوش  قلیایی:

ماده اصلی روکش یا پوشش سیم جوش قلیایی، کربنات کلسیم و فلورید کلسیم است. علاوه بر ترکیبات قلیایی، مواد دیگری چون دی اکسید تیتانیوم یا روتیل، سیلیکات های معدنی، منگنز یا ترکیبات آن، پودر آهن و چسب سیلیکاتی هم به آن ها افزوده می شود. سرباره حاصل از این الکترودها دارای واکنش های قلیایی است و اکسیدهای اسیدی را در خود حل می کند. در مقایسه با سایر الکترودها، احتمال بروز ترک در جوش حاصل از سیم جوش قلیایی کمتر است، لذا برای جوشکاری فولادهای کم آلیاژ که به ترک زیر مهره جوش و ناحیه اطراف جوش حساس می باشند، کاربرد زیادی پیدا کرده اند. علاوه بر آن برای جوشکاری قطعات ضخیم فولاد پر کربن، فولادهای با گوگرد، فسفر و یا نیتروژن بالا هم مناسب هستند.

پس از خارج کردن  الکترودهای قلیایی از بسته بندی اولیه باید آن ها را در خشک کن نگهداری کنند. و بازپخت آن ها نیز تنها یک بار مجاز می باشد. البته لازم به ذکر است که شرایط بازپخت و نگهداری الکترودها باید از دستورالعمل سازنده تبعیت کند. همچنین شما مشتریان محترم قادر به تهیه محصول موردنظر خود از طریق سایت ما و دسگر سایت های فروش خواهید بود؛ که هدف اصلی تولیدکنندگان رفع نیازهای شما عزیزان با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.